Friday, April 29, 2011

Pesen - "Amben Fever"

Salam bersiaran....cehh...rasa pembaca berita TV1 eh. Aku pandey tingat indah sigek kesah tok. Kesah lamak, masa gik bergetah lok. Erk!!

Ada sigek malam ya, aku lamak gilak dah sik ngabas kawanku sorang ya. Apa kes malam ya pandey ngagak rumahnya ka. Masa ya nya pun gik maseh dara pujaan juak la. Aku tek pegi la ke rumahnya. 

'Tok! Tok! Tok!" ku ngetok pintu rumah.

 "Assalamualaikummmm!!" kataku lagik sebagai urang Islam. Eceh!

Adanya nyaut dari lam rumah, "Waalaikumussalamm..." sambil2 ya nya mukak pintu.

Aku nengar bunyi sora baby. Aku terpana seketika. Di hadapanku terpampang seorang wanita yang pernahku kenali. Stop! Stop! Apa bunyiku bersusey tok pelik gilak oh? Sikpa, teruskan ajak. Aku alu terbengam seketika. Mulutku terngangak luas seluasnya. Over sungguh.

Terkujatku nangga kawanku bertapeh batek, berbaju T-shirt, berpodar puro jak muka. Pas ya aku nangga katil baby pas ya ada baby gik lam ya. "Aih aih..aih aih.." kataku lagik.



Kawanku rasanya memahami maksudku. "Ep! Ep! Ep!!" katanya lagik.



"Iboh ko nak miker macam2!!"




"Nakpa?" soalku agik. Lomnya nyohku masok rumah ya. Tercangok2 jak aku pan pintu rumahnya ya.



"Camku sik tauk apa dipiker ko ya! Boh ko nak miker macam2! Adik aku ya!!"


Masakdinaa.....tauk juak apa dipikir aku padu. Pas ya bokku nangga layak mak kawanku tek dalam rumah sepesen ngan kawanku ya juak. 


Alu maknya nyaut dari dalam rumah.


"Aku dah madah ngannya, salah ribulan urang ingat tok anaknya. Pesen kedak urang amben juak."


Pengajaran: Mun ada baby lam rumah sentiasa la makey loar jeans.

Sekian, terimak kaseh.


3 comments:

AmirFX said...

Haha.. Suruhnya pakei sloa kedak bibik indon jak.. hahaa..

Siti Sahmsiah @ sahm said...

aik..lucu na cita kitak tok...kmk follow kitak tek..hehe

Asphyxia said...

amir: ekeke...datang tebiatnya pandey nak copycat pesen maknya amben malam ya. ekekekek....

sahm: sela sela...kecik tapak tangan tapeh pakey amben kmk tadahkan. ekekekek....