Friday, June 3, 2011

Stori ku Gawai tek.

Kesahku driving. Bok pandey driving. Biar betoll! Betooll...dah dekat nak 12 tahun megang lesen keta, cukup pakey menoh beg duit aku jak lesen memandu ya. Baruk nak stat2 driving kat jeraya, mun gik kat taman perumahan kamek urang boh cerita, nang aku expert, tapi bila dah kuar jeraya, stat badanku bergegar dari palak tang ke kaki.

Ya pun tegal lakiku demam terok Gawai ya tek. Aku dari riya dah nyohnya ke klinik. Bengkeng ndakku tauk gik giney nak madah. Bila dah sik larat kedak ya, sampey ke aku nok cuak nak ngembak moto boleh offer drivingnya ke Normah baruknya pandey maok indah kakya. Nang sengaja. Dari riya dahnya provoke nyohku belaja gik drive ke jeraya nun. Aku tok lom konpiden. Takut aku ngan jeraya ya sik dapat dipadah2 gik. Ney naknya, tanggaku nek tok rami urang ngembak moto kedak bejit, aku alu san buyan.

Mbakla aku moto tek, adat urang bok2 nak pandey ngembak nak, dah sampey traffic light, dahnya mirah berenti la aku nak. Sabilanya ijo, boleh enjen berenti. Sot moto aku ya. Yerr..dikpun narit clutch tinggi gilak, moto gik disalah. Nasib moto blakang sik terus melanggar aku. Minak kenak hon jak. Besala aku alu molah muka eksen.

Pas ya tek, ada sigek simpang, haa!! Tok nang bukan aku bodo ngembak la, tok rompuan ya bodo sik tauk undang2. Dah tauk aku tengah nak lurus, nya nak kuar dari simpang, moto aku dah dekat arumbulak 3 meter gik nak melimpas simpang, bolehnya kuar. Nasibku sempat nekan brek. Mun kedakku mula2 test riya, nekan minyak moto sampey terkejut JPJ sebelah aku alu difailnya aku, apa kes? Ya kelak aku story kesah aku belaja moto tahun alep lok. Tok aku nak nyerita kesah Gawai tok tek.

Pas ya sukor la sampey juak ke Normah. Aku kuar dari moto bagey urang kurang darah. Sampey la ke emergency tek, ada sorang rompuan tok tergisin2 nangga aku, aku senyum juak tek, sik ngelalaku ngannya, kali pekerja baru kalik.

Bila turn lakiku tek, aku ngekot juak masok lam bilit doktor, terkejutku nangga, padu rompuan nok senyum ngan aku tek doktor siya. Kali doktor baru kali, aku bok nangganya. Ya nya merati aku. Pas ya tek, nya terkejut nangga lakiku dudok tempat patient. 

"Aihh....laki padu sakit, kamek ingat bini tek sakit."

Aku dah rasa nak ngelakak siya dah. Aku rasa nak, ketara kalik muka ku pucat lesi pas driving ya.

P/S: Ceritaku agak kelang kelibut, berebut bergaut sebab aku last minit ngeblog tok, dah nak pulang kerja bokku nyerita. Nyawa sik tahan nak bersusey ngan tak urang. Manyak soli aaa.....

2 comments:

mr_abs said...

kamboh gilak ktk kakkk. ne endakkk. hahaha. sib bait sekda papa drebing ya

Asphyxia said...

Yala, kamboh mbak lamak sik drebing eh. Tapi nyawa nang rasa di ujong tandok masa nereb ya koh. Heheheehe...