Sunday, March 6, 2011

Sarcasm......

Ooo kitak2...aku nok bersadu lok. Aku tengahari tek bermasak. Masak?? Kenak? Terkujat? Maklum pernah maca "Ujian Mak Mertua..." nak. Sikku madah ku dah pandey benar koh Jombet. Mun gik Chef Wantutri ya sikpatnya celen aku. Abislaa riak..

Nak dijadi cerita tek, aku nak masak ikan asam pedas. Yahh!! Ituka dia! Dolok ikan masin pun aku sik pandey masak, tok tangga ko, berkat gigihnya aku belajar..errr...terpaksa sebenarnya belajar, mun diekot ati aku, aku nang sik suka masak. Noktah.

Tapi lakiku tek sik maok. Nya mok ikan masak pap. Mun diekot, ikan masak pap tok senang jak, tikam2 jak dak bawang mirah, bawang puteh, kicap, garam, aji, minyak boh lupak, menu utama si ikan ya lagikla boh lupak, sikkan ko nak makan minyak masak pap.

Tapi, aku tok ada penyakit ba ba alep lam mun gik dalam bab masak memasak tok. Sigek resipi, waima senang ney pun, mun dah berkali2 aku molah, tapi kak ya duak tiga minggu sik molah agik, dah aku stat lupak.  Nasib juak oleh kerana resipi tok lakiku ngajar, minak aku bertanyak jak ngannya.

Maok juaknya nyaut tek, tapi padu dalam nyaut2 ya sik puas ati ngan aku padu. Ya nya ngagak aku ke dapor kakya, "Aih, dah berkali2 masak nok tok pun sik ingat juak?"

Aku coba menjawab sejujur2nya. Yerdehh..bunyi novel cinta. "Aih, macam kitak sik tauk, kmk tok bebal mun gik bermasak tok." Yahh...sik jujor gik nama ya, rela ngakuk dirik bebal.

Pas ya tek, tengah ikan masak, nya tek madah tandah jak, boh dibalit2, aku tek tengah berbasok, dalam ya giney tang lancar jak mulutku nanyak ngannya.....



"Giney nak tauk bila ikan ya dah masak?"



Pa sautnya?




"Kelaknya pandey madah dikmpun."




Sik ko rasa nak ngempas dirik?


6 comments:

Vivian said...

hahahaha kak! sama dgn kmk..part masak tok ada sedikit slow la..huhu suka tga org masak..tga resepi..mun kmk mpun maok ngagak ya..lambat!!

lawak juak laki ktk..smpt molah lawak antarabangsa..mejin ndah mek ikan nya nyaut dlm kuali..

Asphyxia said...

Ekekek...yalah, mula2 ada juak rasa nak moha, tapi bila dikenang2 balit, lawak juak lehnya. Giney mulut kmk boleh tang lancar jak nanyak soalan bonus ya. Tatau??

Amni said...

hahahaha..... nang nak ngempas dirik la... adoheh kak.. lamak dah encerik kitak.. baruk nemu balit mek kitak eh....



AFUNDI 20 AMIR ke 32999


Hahahha.... promote2... ekeke....

Asphyxia said...

Erkk!!! Encerik kamek? Giney rasa? Masin? Masam? Manis?? Ekekekeke.....

Ada kamek email ktk rasanya, madah hal blog baru tok. Mok sik sampey mesej kalik burong ya kenak tembak tengah jalan. Hehehe....

Apa kenak kamek sikpat nangga blog kitak oh?

Amni said...

dah jumpa nak blog kamek... hahahah.. nang tere kitak ngerugak... kmk mok senyap... biarlah kita2 jak tauk blog kamek ya.. tp nan adooooooooo.... rami duhal urang kedak kitak dalma blog kamek ya... hahahha....

Asphyxia said...

Okeh bebeh, no problemo...:)))